Duża dynamika rozwoju branży e-commerce sprawia, że każdy działający w tym sektorze, musi mieć na uwadze ciągłe ulepszanie wykorzystywanych technologii.
Wśród ważnych pojęć, które trzeba mieć na uwadze, są zagadnienia takie jak: plik CSV, plik produktowy. Dlaczego jest to tak istotne?
Branża e-commerce w roku 2019. Co cenią konsumenci?
Jak wynika z najnowszego raportu Gemius, które przeprowadzone zostało razem z Izbą Gospodarki Elektronicznej, pt. „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”, klienci coraz częściej cenią sobie elastyczność i komfort zakupów. Wśród najczęściej wymienianych plusów kupowania przez internet znalazła się: dostępność, czyli możliwość robienia zakupów w każdym momencie (75 proc.). Oprócz tego istotny był brak konieczności jechania do sklepu (72 proc.), a także nieograniczony niczym czas wyboru (68 proc.).
Wyniki badania pokazały dodatkowo, że ciągle wzrasta liczba internautów korzystających z takiego rozwiązania. W roku 2019 było ich już 62 proc., w 2018 natomiast nieco mniej, bo 56 proc. Progres odnotowano też podczas analizy zakupów w sklepach zagranicznych, kupowało tam 26 proc. internautów.
Rosnące zainteresowanie zakupami online to nowe perspektywy dla przedstawicieli branży e-commerce, jednocześnie to konieczność wprowadzania zmian i ciągłego rozwoju. Jednym ze sposobów jest skorzystanie z tego, co daje plik produktowy, czyli plik CSV.
Plik produktowy – co to takiego?
Chodzi tu o zbiór wszystkich najważniejszych informacji, takich jak: cena, zdjęcie, opis, rozmiar, a także aspektów wśród, których znajdują się m.in: specyfikacja technologiczna i nazwa produktu. Są to odpowiednio sformatowane pliki XML.
Taki plik ułatwia wprowadzenie oferty produktowej do różnych kanałów sprzedaży. Dużym plusem jest tu uniwersalność, takie informacje mogą być proponowane klientom poprzez Google AdWords, Facebook Ads, Google Zakupy oraz różne porównywarki cenowe i sieci afiliacyjne. Bardzo ważne jest tutaj to, aby plik taki był stale aktualizowany i zawierał informacje kluczowe dla kupujących.
Jakie korzyści przynosi współpraca z Feedink?
Największym plusem jest zwiększenie konwersji prowadzonych działań reklamowych. Można użyć jednego systemu do wszystkich plików, ma to przełożenie na oszczędność czasu i minimalizację kosztów. Wsparcie Feedink prowadzi do maksymalnego wykorzystania potencjału e-sklepu. Dodatkowo mamy tu możliwość lepszego monitorowania statystyk i alertów produktowych.
mat. płatny
Jak plik CSV wpłynie na rozwój Twojego sklepu online
2020-01-16 13:38:31
Monia25
ostatnio dodany post
Cześć panowie, mam na imie Monika 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : https://wyspakobiet.eu/monia25
REKLAMA
REKLAMA