Express-Miejski.pl

Polacy oceniają ZUS na mocną czwórkę

sxc.hu

sxc.hu fot.: sxc.hu

„Zaangażowaniem, poświęcaniem czasu i uwagi interesantom wyróżniają się na tle innych urzędów pracownicy ZUS” - to jeden z cytatów, jaki znalazł się w najnowszym raporcie CBOS z badania „Polak w urzędzie”. Obsługa w ZUS została oceniona przez Polaków na mocną „czwórkę”, w rankingu urzędów Zakład nieznacznie ustąpił tylko starostwom powiatowym.

CBOS powtórzył badanie sprzed 5 lat, kiedy po raz pierwszy zapytał Polaków o ich doświadczenia z urzędami.  Wyniki uzyskane w 2007 roku są podobne do tegorocznych – piszą autorzy badania.  Z jednym wyjątkiem: Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Tu wzrost pozytywnych ocen jest bardzo widoczny.

O ile przez pięcioma laty na główne pytanie w ankiecie: „Czy był(a) Pan(i) zadowolony(a) ze sposobu załatwienia sprawy w urzędzie?” odpowiedzi „ tak, sprawa została załatwiona od ręki” udzieliło  33 proc. klientów ZUS , o tyle w 2012 roku wskaźnik ten wzrósł do  53 proc.

Równocześnie zmniejszył się  odsetek osób niezadowolonych z obsługi w ZUS. W 2007 roku 22 proc. badanych przyznało, że wprawdzie udało się załatwić sprawę, ale było to bardzo uciążliwe. W 2012 odsetek takich odpowiedzi spadł o 10 punktów procentowych, do 12 proc.

W skali od 1 do 5, gdzie „1” oznacza ocenę zdecydowanie negatywną, ZUS został oceniony na 4,1, nieznacznie tylko  ustępując starostwom powiatowym.

- To badanie potwierdza, że ZUS zmierza we właściwym kierunku. Wdrożona w 2010 strategia przekształceń ZUS, której celem jest realizacja modelu zorientowanej na klienta, a zarazem dbającej o publiczny grosz instytucji – komentuje wynik badania CBOS prezes ZUS Zbigniew Derdziuk.

Wzrost satysfakcji klientów widoczny jest także  w prowadzonych od dwóch lat na zlecenie ZUS,  współfinansowanych przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki  badaniach pracowni  MillwardBrown SMG/KRC. I tak  np. ze zrealizowanego właśnie  czwartego etapu badań  wynika,  że  wyraźnie wzrosło zadowolenie z obsługi w ZUS wśród przedsiębiorców.

mat.prasowe

2

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • Polacy oceniają ZUS na mocną czwórkę

    2012-10-23 07:52:46

    mat.prasowe

    „Zaangażowaniem, poświęcaniem czasu i uwagi interesantom wyróżniają się na tle innych urzędów pracownicy ZUS” - to jeden z cytatów, jaki znalazł się w najnowszym raporcie CBOS z badania „Polak w urzędzie”. Obsługa w ZUS została oceniona przez Polaków na mocną „czwórkę”, w rankingu urzędów Zakład nieznacznie ustąpił tylko starostwom powiatowym.

  • 2014-11-03 14:37:30

    gość: ~dza

    ZUS dostaje u mnie, a niech stracę - mocną jedynkę !

  • 2014-11-03 15:54:22

    gość: ~tia

    ostatnio dodany post

    mocna czwórka w skali od 4 do 100. To się zgodzę.

REKLAMA